Szanowni Państwo
Uprzejmie
informuję, że na podstawie art. 26 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003
r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z
2017 r., poz. 60, 573, 1909) oraz art. 23a ustawy z dnia
29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 2017 r., poz.
1414, ze zm.) TVP S.A. oraz Polskie Radio S.A. mają obowiązek
udostępnić czas antenowy na cele kampanii społecznych organizacji
społeczeństwa obywatelskiego, które posiadają status organizacji
pożytku publicznego.
Zgodnie
z przepisami to organizacje pożytku publicznego przygotowują i
finansują materiały promocyjne do wykorzystania w kampanii.
Następnie
organizacje zgłaszają chęć uzyskania bezpłatnego czasu
antenowego. Przedstawiciele TVP S.A. oraz Polskiego Radia S.A. mogą
udzielić informacji w jaki sposób przygotować profesjonalny
materiał promocyjny, nie są jednak odpowiedzialni za sfinansowanie
jego wyprodukowania. Decyzję o udostępnieniu czasu antenowego
wydaje TVP S.A. lub/i Polskie Radio S.A.
Zasady
ubiegania się o bezpłatny czas antenowy w TVP S.A. reguluje
Załącznik do Uchwały Nr 227/2017 Zarządu Spółki TVP S.A. z dnia
25 kwietnia 2012 r. (w załączeniu).
Informacje
oraz telefony i maile kontaktowe są dostępne na stronie TVP SA:
https://centruminformacji.tvp.pl/15783199/spoty-kampanii-spolecznych-organizacji-pozytku-publicznego
http://www.tvp.pl/bezprecedensowy-wywiad-z-salmanem-rushdim-tylko-w-dwojce/o-tvp/kampanie-spoleczne-opp/spoty-kampanii-spolecznych-organizacji-pozytku-publicznego/8430137.
Zasady
ubiegania się o bezpłatny czas antenowy w Polskim Radiu S.A.
reguluje Załącznik do Uchwały nr 88/VIII/2017 Zarządu
Polskiego Radia S.A. z dnia 29 czerwca 2017 r. (w załączeniu).
Szczegółowe
informacje, zasady, dokumenty, kontakty dostępne są pod adresem:
https://www.polskieradio.pl/13/53/Artykul/1788366,Regulamin.
Szczegółowe
informacje zawarto również w broszurze informacyjnej (w
załączeniu).
Dzięki
kampaniom społecznym mogą Państwo wspierać działania swojej
organizacji w:
- zbieraniu 1% z podatku dochodowego od osób fizycznych,
- pozyskaniu nowych członków,
- pozyskaniu nowych darowizn,
- nawiązaniu stałych kontaktów z biznesem,
- budowaniu wizerunku i informowaniu o działaniach organizacji.
Serdecznie
zapraszam do kontaktowania się z Przedstawicielami TVP S.A. oraz
Polskiego Radia S.A. w sprawie kampanii społecznych Państwa
organizacji.
Jednocześnie
uprzejmie informuję, że informacje o Radzie Działalności Pożytku
Publicznego dostępne są na stronie:
https://bip.kprm.gov.pl/kpr/rada-dzialalnosci-pozyt/4615,Rada-Dzialalnosci-Pozytku-Publicznego.html.
Z
upoważnienia Sekretarza RDPP
Joanna
Wodzyńska
Sekretariat
RDPP
Departament
Społeczeństwa Obywatelskiego
KANCELARIA
PREZESA RADY MINISTRÓW
|